|
advertisement |
|
|
|
|
|
|
Musicology Annotation << Back
Double Exposition in the Triple Concerto. A Problem Baroque Didn’t Know. |
Svetlana E. Soldatova
In the paper the Concert for piano, violin and violoncello op. 56 by L. van. Beethoven is analyzed from a special point of view: how the presence of three soloists influences on double-exposition sonata form. The Triple concert is compared with the preceding genre of symphony concertante in which the presence of several soloists was standart.
Keywords: Beethoven, triple concert, evolution of a genre of a concert, sonatas form with a double exposition, the symphony concertante.
E-mail: s.vetka@list.ru. Pp. 42-47 |
|
|
|
Last news:
Выставки по автоматизации и электронике «ПТА-Урал 2018» и «Электроника-Урал 2018» состоятся в Екатеринбурге Открыта электронная регистрация на выставку Дефектоскопия / NDT St. Petersburg Открыта регистрация на 9-ю Международную научно-практическую конференцию «Строительство и ремонт скважин — 2018» ExpoElectronica и ElectronTechExpo 2018: рост площади экспозиции на 19% и новые формы контент-программы Тематика и состав экспозиции РЭП на выставке "ChipEXPO - 2018" |